lchf

2012



MÅNDAG

Då var helgen förbi och idag är jag ledig. Hoppas på jobb imorgon istället!
 
Har läst mycket om lchf de senaste dagarna och har nu bestämt mig för att testa att äta enligt lchf. Inte för att gå ner i vikt som många gör, utan för att må bättre i kroppen. Har under nästan ett år haft "problem" med magen, mått dåligt när jag ätit vissa saker, ätit alldeles för onyttig mat som inte alls är bra för kroppen, för mycket godis, läsk o.s.v. Och jag har läst att många som börjat med lchf har mått mycket bättre, blivit piggare och blivit av med sina "magproblem". Så jag tänkte att det är värt att testa.
 
Det svåraste för mig kommer att vara att jag måste sluta äta godis. Haha, jag är en riktig godisgris. Kan äta godis flera dagar i veckan, ibland varje dag. Hur ska jag kunna sluta äta godis helt ?!
 
Dessutom är det en lite dyrare kost, man kan ju inte äta makaroner o köttbullar, nudlar, pyttipanna, blodpudding eller annan billig mat. Utan det blir mycket kött, fisk, kyckling, röror, ost, avokado m.m. Så det kommer nog gå lite mer pengar till mat för mig nu då. Men jag hoppas att det är värt det.
 
Det jobbigaste blir nog när jag äter på jobbet, då äter vi ju med barnen och det är vanlig skolmat. Så skulle det vara t.ex. pannkaka nån dag blir det lite svårt haha. Men det löser jag då.
 
Jag kan om jag vill!
 
 
 
 



Nicolina Viklund

http://nicolinaviklund.blogg.se

Jag har också provat lchf av samma anledning, men eftersom jag har magkatarr vart det bara sämre. så har du problem med magsyra så förvärras det ofta då man käkar mycket fett, även om det är bra fett. Men man får då käka gott!

Svar: Okej, ja jag har hört att vissa har mått sämre av det men jag tänkte att det är värt att testa iallafall eftersom många med magproblem har blivit bättre när de börjat med lchf. Jag har dock inte magkatarr utan har mest mått dåligt och fått ont i magen av viss mat. Dessutom har jag ätit alldeles för mycket socker den senaste tiden så tänkte ge en chans att prova lchf och hoppas att det blir bättre. :)
Mia Nilsson







 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?