hejdå semester...

2012

Nu är mina 2 semesterveckor slut, imorgon börjar jag jobba igen!
Känns drygt, eftersom Peter är ledig en vecka nu så känns det liite tungt att jag ska jobba haha. Nä, men det blir nog bra. Trivs ju super på jobbet o nu hoppas jag bara att jag får fortsätta jobba där efter v 32, då jag egentligen ska sluta. Vill verkligen inte bli arbetslös, det skulle suga...

28 juli 2012 ♥

2 år idag med min älskling ♥

Igår lagade vi god mat, drack gott vin o sedan gick vi över till Per o träffade lite folk.
Ikväll har vi bara varit hemma o haft myskväll. Tror jag ska gå o lägga mig snart, måste försöka vända på dygnet om jag ska orka kliva upp halv 6 o jobba på måndag...

27 juli 2012

2012

Imorgon är det exakt 2 år sedan jag träffade Peter och blev kär. Ikväll tänkte vi fira det lite o laga god mat, dricka gott vin o bara mysa (:

Nu ska jag storstäda och göra fint här i lägenheten, det behövs! Sen har jag tvättid klockan 12 o vid två kommer Peter hem o då ska vi fara o handla.
På måndag börjar jag jobba igen, så har bara tre dagar kvar nu av min lilla semester..

26 juli 2012

2012

Vaknade 6.30 imorse av att solen lyste in o det blev jätteljust i sovrummet. Det är skönt att vakna så tycker jag, o skönt att inte sova bort hela dagen (:
Så jag tog med djuren på en morgonpromenad, duschade o gjorde mig iordning sen tog jag mammas bil o for runt på lite affärer.
Jag hittade massa grejer, tur jag fick lön igår! Köpte lite presenter, underkläder och en blus.

Köpte även lite nytt till lägenheten, bla det ni ser på bilden nedan + lite annat.

Köpte även ett nytt serum till håret

25 juli

2012

Är hemma hos mamma o passar djuren medan dom är i Lycksele o bor på hotell en natt. Kom hit i måndags så har hunnit sova här två nätter, åker hem imorgonkväll.

Igår var Madde här en stund, vi åt grillat till middag o såg på kanske världens sämsta film..haha. Idag ska jag på stan en sväng med Malin, sen ska vi fara förbi farmor o hälsa på en stund också.
Nu väntar jag bara på att Malin ska vakna så vi kan fara nångång. (:

Sommar, var är du?

2012

Seriöst, vart är sommaren??
Visst det har varit några riktigt härliga sommardagar, men för det mesta har det varit kallt ute...känns inte som sommar tycker jag. Det ska ju vara varmt o sooool så man kan ligga vid stranden varje dag. Idag var det helt mulet vid stranden så vi gav upp efter drygt en timma. Usch. Hoppas verkligen att de dagar som är kvar av denna sommar blir bra! (:

rosa himmel

2012

Såhär såg det ut på himlen utanför oss för ett par dagar sedan, fint.

lagar mat...

Har inte gjort nåt på hela dagen idag, eller klev upp ur sängen vid halv 12 o då duschade jag. sen har jag bara varit inne, läst bloggar o diskat, rolig söndag haha. Har inte ens ätit nåt idag, var inte hungrig när jag vaknade så jag sket i frukosten och nu lagar vi middag. Håller på att hungra ihjäl!
Det blir iallafall kött, klyftpotatis, vitlöksbröd, sparris, tomatsallad och ajvar-sås till middag. Mums! (:

22 juli 2012

2012

Kom hem från stockholm iförrgår mitt på dagen typ.
Vi bodde på ett bra hotell, fick ett bättre rum än det vi hade bokat och det tog ca 10 minuter att gå in till stan.
Vi åt god mat varje dag och hade fint väder nästan hela tiden. Vi hann med massa shopping, barkarby, grönan o gamla stan.

Det kändes ganska skönt att komma hem endå, alla stressar så mycket i stockholm. Här hemma är det lugn och skönt, haha. (:

18 juli 2012

2012

Vi har det bra här i stockholm! Idag blir det shopping o imorgon blir det grönan. Nu ska jag kliva upp o duscha innan frukosten (:

Mobilblogg

testar att blogga från mobilen, vet ej om det funkar men det visar väl sig (: Är hemma hos mamma nu, det är varmt ute så jag har varit ute en stund i solen med djuren.

15 juli 2012

Godmorgon!

Om en timme går mitt tåg till umeå. Imorgonbitti flyger vi till stockholm och på fredag är vi hemma igen. Har packat lite mer än halva väskan, andra halvan hoppas jag att jag får fylla upp med massa nytt från sthlm! (: Hörs på fredag ♥

Semester!!

2012

Igår jobbade jag från 6.30 till 9.00 haha! En väldigt kort dag kan man säga, men det fanns inte så mycket att göra sista dagen innan stängning för nu har fabriken stängt i 2 veckor, vilket innebär att jag har 2 veckor semester! (:

Imorgon tar jag tåget till umeå och sover hos mamma en natt, sen blir det stockholm på måndag!

Gjorde en god sallad till middag idag, o nu ska vi se film o ha myskväll.

11 juli 2012

2012

Idag har jag gäspat mig igenom dagen.. men nu är det bara 2 dagar kvar att jobba sen har jag 2 veckor semester!! Längtar (:
Trivs skitbra på jobbet, så skulle gärna jobbat men jag tackar inte nej till att vara ledig lite också (:

Råkade somna i soffan nyss o sov en timma så nu lär jag inte kunna somna på ett tag, hade tänkt lägga mig tidigt ikväll... men får väl vara trött hela dagen imorgon med, haha!

bilder från studenten

Grattis mamma ♥

Idag fyller världens bästa o finaste mamma år, Grattis! Hoppas du haft en bra dag, synd att det är lite långt att köra för att äta middag annars hade jag kommit hem o hälsat på. Vi ses på söndag istället. (:

6 juli 2012

2012

Igår efter jobbet for vi iväg till umeå där vi blev bjuden på middag i taveölsjö hos släkten. Sen for vi hem till mamma o sov där. Jag hade tagit ledigt idag så att det inte skulle bli så stressigt att fara tillbaka till övik, o det var ju tur det, skulle inte vara så roligt att jobba idag i det fantastiska vädret! Så på hemvägen stannade vi i salusand o låg på sanden nån timma (:
Hoppas det är lika bra väder imorgon!

Nu ska vi se en film o mysa!

färgar håret...

2012

Sitter just nu med färg i håret, jobbigt att vara blond ibland! Haha, nä men till hösten ska jag börja med slingor igen, istället för att bleka hela utväxten. Mycket snyggare också (:

Ska snart tvätta ur färgen, sen fika lite kvällsfika innan sängen väntar ♥

vill ha

2012

Såg det här fina, rosa fiskespöet idag när vi var inne på naturkompaniet. Vill ha! Jag älskar att fiska och jag älskar rosa ♥ (:

2 juli 2012

Det var tungt att kliva upp imorse, somnade sent igår och när väckarklockan ringde 5.45 kändes det som att jag just hade somnat, haha. Får försöka lägga mig tidigt ikväll!

Har varit ute o promenerat en stund ikväll och nu har jag just duschat o ätit lite jordgubbar med blåbär och glass!
Ska se en stund på tv nu innan jag kryper ner i sängen. ♥

min älskling igår

1 juli 2012

2012

Vaknade vid 12 idag, sen for vi ut en stund eftersom det var så fint väder. Ikväll har vi varit o grillat i Salusand med Robin o Ida, vid en stuga som dom har hyrt en vecka.

Nu ska jag lägga mig o sova, ska upp tidigt imorgon o jobba. Peter har semester så han vill inte sova...Drygt att bara bo i en etta nu när han ska se på tv o jag sova.