lchf gröt

2012



Nu är det nästan 2 veckor sedan jag började med lchf. Det har gått sådär, haha. Första 5 dagarna åt jag bara enligt lchf, sen blev det helg vilket betyder goodiis, haha. Samma sak i helgen, har ätit lite godis. Men förutom att jag ätit godis på helgerna och ätit potatis och kanske pasta nån gång så har jag försökt skippa kolhydraterna vid varje måltid. Varje morgon äter jag filmjölk med kanel och några hallon, lunchen skippar jag kolhydraterna och middagen äter jag allt förutom kolhydraterna, om vi t.ex. ska äta köttgryta med ris så äter jag köttgryta med grönsaker och keso istället.
 
 
Idag testade jag för första gången att göra en variant av lchf-gröt. Det vart faktiskt jättegott, lika gott som vanlig gröt! Nästan samma smak, förutom konsistensen.
 
Här är receptet:
2 ägg
2 dl keso
1 msk grädde
smör
stevia+kanel
 
 
1. Smält smör i en kastrull, på medelvärme.
2. I med äggen, keson och grädden.
3. Rör om tills det blir grötliknande.
4. Strö på kanel och stevia, servera med mjölk om du vill.








 DITT NAMN


 DIN MAIL


 DIN BLOGG




SPARA?